Скрипторий: Veldenar (rage of elements) - pf2.ru
Войти

Скрипторий: Monster - veldenar (rage of elements)

Назад к списку всех объектов Rage Of Elements
Как это работает Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.
Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
  • Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
    После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
    Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории.
  • Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
  • После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и удтвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
  • Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.

СТАТУС:

НЕТ ПЕРЕВОДА

Monster - veldenar (rage of elements)

Veldenar
Creature 11
Huge Air Elemental
Description
Some dangers lurking within the Endless Sky can doom prey before they even realize it; such are the ambush tactics of the 20-foot-tall elementals known as veldenars. Their inherent invisibility and pale, almost translucent forms make them among the most deadly creatures to call the Plane of Air home.
Veldenars resemble amphibians from the Universe, albeit with myriad red eyes and an affinity for cold. Hunting along the edges of eternal storms, the event horizons of dead zones, and the banks of sky streams, veldenars prey on the lesser denizens of their home plane. They can often be found using their natural buoyancy to drift among the large chunks of magical ice that crossed onto the Plane of Air from its former border with the Plane of Water. There, they extend their tongues to trap unwary flying insects or adventurers who might happen to float by. Their multiple eyes keep watch for their next meal even while devouring current prey.
The intense cold of a veldenar's stomach rapidly incapacitates its victims, allowing the predator to focus on returning to invisibility and finding a secluded spot to digest. Victims who escape the veldenar's stomach often feel chilled to the bone for days.
Veldenars aren't discerning about who or what they inhale. As a result, kinds of scrap can collect in their stomachs, especially inorganic material. Those hunting veldenars often wait until the elemental needs to regurgitate debris, as this is one of the few times a veldenar can be caught in a compromising position, unable to capture anything due to their clogged esophagus.
Recall Knowledge - Elemental ( Arcana, Nature): DC 28
Unspecific Lore: DC 26
Specific Lore: DC 23
Source Rage of Elements
Perception +24; all-around vision, darkvision
Languages Sussuran
Skills Athletics +20, Intimidation +20, Stealth +23
Str +7, Dex +5, Con +5, Int -2, Wis +2, Cha +0
AC 32; Fort +24, Ref +21, Will +18
HP 190; Immunities cold; Resistances electricity 10; Weaknesses fire 10
Natural Invisibility A veldenar is naturally invisible and only becomes visible when using a hostile action. Creatures it has engulfed remain visible within it, albeit slightly blurred by the veldenar's translucent skin. Viscous Breath ( air, aura) 15 feet. The veldenar raises the viscosity of the surrounding air just by breathing it. Creatures who enter or start their turn within the emanation treat the area as difficult terrain and take a –2 status penalty to any non-magical physical attacks they attempt. This aura is suppressed whenever the veldenar has a creature engulfed. Reactive Strike 5
Speed 25 feet, fly 25 feet
Melee 1 tongue +25 [+20/+15] ( reach 15 feet), Damage 2d10+10 bludgeoning plus 1d10 cold Vacuum 2 ( air) Requirements The veldenar doesn't have a creature engulfed; Effect The veldenar forcefully unlocks then expands its jaws to inhale the air in a 15-foot cone before it, pulling Large or smaller creatures into its cavernous maw. The veldenar Engulfs the creatures in the area (DC 27, 1d10+10 cold, Escape DC 27, Rupture 25).

Paired Predators

Veldenars bond in partnership for life, which can be well over a century. Utilizing their ambush pack tactics, one veldenar will often drive potential prey into their partner's clutches. Visitors to the Plane of Air should keep in mind that if they happen to spot one veldenar, another is likely close by.